Nyhetsarkiv

Här finner du våra arkiverade nyheter.

Entreprenörsdagarna 2019

 Mini Mässa för klasserna i 7:an och 8:an I leaderprojektet Affärsresan finns det ett delprojekt som kallas Ungt Företagande. Detta projekt innebär att vi i Örkelljunga Näringsliv vill göra barn och ungdomar uppmärksamma på alla olika företag som finns i kommunen. Vi...

läs mer

Årsstämma 27 mars 2019

Kallelse årsstämma Ö-a Näringsliv Plats: KB Restaurangen, Datum: 2018-03-27 Starttid: 18:30 Sluttid: 20:00 Skickar här ut kallelse till årsstämma 2019, på KB Restaurangen torsdag 27 mars kl 18:30-20:00, bifogar förslag på dagordning, verksamhetsberättelse 2018,...

läs mer

Företagsbesök: Åsljungapallen 20 mars

Välkomna till företagsbesök på Åsljungapallen AB onsdag 20 mars kl 18:30. Åsljungapallen har idag en personalstyrka på 70 medarbetare, en omsättning som uppgår till 200 miljoner och är företaget med hjärtat i skogen, som tror på kvalité och värnar om service för...

läs mer

Advisoryboard, vad innebär detta?

Vad innebär det att vara en del av ett Advisoryboard? Här kommer en kort intervju med Frida Nilsson som är en av de som får hjälp av ett Advisoryboard. Låter det intressant? ta kontakt med oss så hjälper vi dig att få ihop ett Advisoryboard till dig med! 1. Hej Frida,...

läs mer

After Work ”Lilla fotoskolan” med Marcus

After Work med tema fotografering 15 november Att fotografera och fånga ögonblick är fantastiskt. Denna kväll är för dig som är ny bakom kameran eller för den som vill bli bättre på att ta bra bilder. Oavsätt om du fotograferar med mobiltelefonen eller med en...

läs mer

After Work Hur rekryterar vi i framtiden?

Hur rekryterar vi i framtiden? Som företagare eller personalansvarig kan det ofta vara en ganska klurig sak att rekrytera nya medarbetare. Den 11 oktober  kommer Björn Salmén från Arbetsförmedlingen till denna After Work och berättar hur han ser på saken och ger oss...

läs mer

Hur ska företag marknadsföra sig i framtiden?

                       Hur ska man som företag marknadsföra sig i framtiden? I en värld där fler och fler kommunicerar sina budskap på nätet. Budskapen blir alltmer lika i sitt erbjudande. Allt svårare att få uppmärksamhet och få förtroende och samtidigt bygga...

läs mer